Jak stworzyć prawidłowe cv?

Poszukiwanie pracy to okres nieraz bardzo stresujący i wymagający uwagi. Kandydat musi bowiem rozglądać się za ogłoszeniami, które pozwoliłby mu podjąć się zatrudnienia, zgodnego z jego predyspozycjami czy umiejętnościami. Te ostatnie są bardzo ważne i powinny zostać prawidłowo zaakcentowane w życiorysie. Wszystkie osoby, które zastanawiają się jakie umiejętności w cv uwzględnić muszą pomyśleć, co rzeczywiście potrafią i chcą robić. Zasada głosi, że lepiej wpisywać rzeczy zgodne z prawdą. Jeśli nasz poziom języka jest podstawowy, a pracodawca wymaga by był on zaawansowany nie warto kłamać, że takim właśnie jesteśmy w stanie się posługiwać. Tego typu umiejętności zazwyczaj sprawdzane są już podczas samej rozmowy kwalifikacyjnej. Podobnie jest ze stopniem znajomości pakietu MS Office czy posiadaniem prawo jazdy kategorii B. Cenione często przez pracodawców umiejętności to chociażby: umiejętność pracy w zespole, komunikatywność i wielozadaniowość. W nie należy też zapomnieć o wpisaniu zdobytego już doświadczenia.
Przy tworzeniu CV wiele osób zastanawia się, czy dołączać do niego swoje zdjęcie. Obserwacje i badania wskazują, że lepiej dołączyć swoją fotografię, gdyż wielu pracodawców eliminuje kandydatów już przy jej braku.
Drugim dokumentem wymaganym często przez pracodawców jest list motywacyjny. Samo stworzenie takiego pisma wymaga posiadania choć minimalnej wiedzy o charakterze jego wyglądu. W liście motywacyjnym powinny znaleźć się dane osoby szukającej pracy, dane pracodawcy, uroczysty zwrot w jego stronę, uwzględnienie daty i miejscowości. Sama treść ma na celu wyjaśnienie pracodawcy skąd zainteresowanie ofertą pracy i przekonanie go, że dana osoba jest idealnym kandydatem na dane stanowisko. Nie jest to często proste zadanie, ale dobrze napisany list motywacyjny przybliża często potencjalnego pracownika do zdobycia wymarzonej posady.
Kolejny etap, po zaakceptowaniu CV, to rozmowa kwalifikacyjna. Warto starannie się do niej przygotować. Dobrze, gdy osoba rekrutująca widzi, że ma do czynienia z kimś, kto wie na jakie stanowisko aplikuje i co chce robić w swoim życiu zawodowym. Należy koniecznie zapoznać się z historią firmy, oferowanymi usługami czy wartościami, którymi się ona kieruje. Nieraz decyzja o przyjęciu do pracy podejmowana jest już po pierwszym etapie, czyli rozmowie. Pracodawcy coraz częściej jednak korzystają z opcji dnia próbnego czy też praktycznego etapu rekrutacji.
Pracownik może wówczas przekonać się na czym miałaby polegać jego praca w praktyce. To dobry sposób, żeby obie strony przekonały się do siebie i ostatecznie zadecydowały, czy chcą ze sobą współpracować.
Kiedy decyzja zapadnie pozostaje już jedynie podpisanie umowy. Tutaj bardzo istotne jest zapoznanie się z jej treścią. Warto sprawdzić czy omawiany stan obowiązków zgadza się z tym wpisanym w umowę. Warto zwrócić też uwagę na uwzględnioną stawkę czy też obowiązujący okres wypowiedzenia. Najczęściej od razu po załatwieniu wszystkich formalności pracownik może przystąpić do wykonywania swoich obowiązków.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here